Algemeen

Klachtenregeling
Het kan gebeuren dat u als cliënt/patiënt of als ouder van een minderjarige cliënt/patiënt een klacht heeft over uw logopedist of over de logopedische behandeling. Bespreek uw klacht eerst met de logopedist. Als de logopedist niet weet dat u ontevreden bent, kan zij de klacht niet oplossen. Als dat geen oplossing biedt kunt u een klacht indienen. Uw zorgverlener is aangesloten bij de Klachten -en geschillenregeling Paramedici.
Wilt u meer informatie? Klik www.klachtenloketparamedici.nl.

Privacy
Binnen de praktijk wordt de Wet Bescherming Persoonsgegevens nageleefd. Dit houdt in dat wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens en de door uw gegeven vertrouwelijke informatie. Wij zullen zonder uw toestemming geen informatie verstrekken aan derden over het logopedisch onderzoek en/of de logopedische behandeling. Enkel met uw toestemming zullen wij overleggen en/of informatie uitwisselen met derden. Voor meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/patientenrecht-en-clientenrecht/rechten-in-de-zorg

Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst
De cliënt  (of ouder/voogd) moet mondeling of schriftelijk toestemming geven voor het starten van een behandeling. De NVLF raadt altijd aan om dit schriftelijk vast te leggen met een behandelovereenkomst om misvattingen achteraf te voorkomen. Ook is bijvoorbeeld bij wet bepaald hoe lang gegevens bewaard moeten worden. Dit staat allemaal in de WGBO. Voor meer informatie: poster-wkkgz

ID plicht in de zorg
Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte. Ouders moeten dus voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan. Meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/identificatieplicht-zorg.html

Algemene betalingsvoorwaarden
De praktijk hanteert de algemene betalingsvoorwaarden van de NVLF Voor meer informatie zie:. richtlijnen-betalingsvoorwaarden

Tarieven
Indien u verzekerd bent bij een zorgverzekeraar waarmee de praktijk een contract heeft afgesloten dan brengt de praktijk het tarief dat met uw zorgverzekeraar is overeengekomen in rekening, rechtstreeks bij de zorgverzekeraar. Per gecontracteerde zorgverzekeraar kunnen deze tarieven verschillen. De praktijk heeft voor 2019 met de meeste zorgverzekeraars een contract, behalve met Zilveren Kruis en Menzis. Vraag uw logopedist naar meer informatie. Tarieven 2019

Klanttevredenheid
Logopediepraktijk van Schendel vindt het belangrijk om de tevredenheid van haar cliënten in kaart te brengen en  maakt daarom gebruik van het klantervaringsonderzoek van Mediquest www.,home.mediquest.nl  is een meetbureau dat via een anonieme vragenlijst onderzoek doet naar de tevredenheid van de cliënt over de zorgverlening van de logopedist.  Hierdoor wordt de kwaliteit van de zorg transparanter en klantgerichter.  Uw deelname is geheel vrijwillig.